Saç dökülmesinde Mezoterapi nin etkisi nedir?

Haber sitelerinde çıkan konu videomuz için tıklayınız.

Saçlı deriye mezoterapi solüsyonlarının uygulanması işlemine mezohair denir. Kalın, parlak ve canlı saçlar sağlık görünümünün bir işaretidir.

Günlük 100 ve biraz üzeri olan saç teli kayıpları normaldir, yıkama sırasında dökülen saçlar istirahat döneminde olan saç telleridir ve herhangi bir durumda zaten dökülecek olanlardır.

Mezoterapi tedavisinde elde edilen sonuçlar eğer saç dökülmesi otoimmün hastalıklar sonucu oluşuyorsa, Saç folikülünün skarı ile sonuçlanabilen folikül iltihaplarında, uzun süre olan kalıcı kellikler de elde edinilen sonuçlar kötüdür, başarı şansı azdır.

Patolojik durumların gözlemlendiği bütün saç kayıplarında başarı şansınız çok iyidir. Saç kıllarının içinde bulunduğu bir alan vardır biz ona kıl folikülü diyoruz, burada sağlıklı kılların oluşumunu sağlayan birtakım hücreler vardır. Bu hücrelerin ölümünü ve folikülün atrofiye gitmesini önlemek amaçlı hızlı tedaviler planlamalıyız. İşte mezohair da burada ideal bir tedavi şeklidir.

Amacımız saçın oluşum döngüsündeki büyüme fazını arttırarak istirahat fazını azaltmaktır. Bunu uyguladığımız kokteyller saç köklerinin yenilenmesini uyararak yapar ve saç büyürken saçın kalitesi de düzelir.

Haftalık aralarla 6 seansa kadar, 2 haftalık aralarla da üç seans gerekir. Tedavinin devamlılığı açısından aylık tedavilerde uygulanabilir. Seans sayısı ve seans aralıkları hastalığın şiddetine göre ve hekimin tedaviden aldığı yanıta göre değişebilmektedir.

Uzm Dr. Züleyha SOYTÜRK AŞIK

Dermatoloji