Genital Siğil

Genital Siğil cinsel organlarda meydana gelen yumuşak içerikli büyümelerdir. Ağrı, rahatsızlık ve kaşıntıya gibi durumlara neden olurlar.

Genital siğil, HPV’nin (human papilloma virüsü) bazı düşük riskli etkilerinin neden olduğu cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyondur. Bunlar, servikal displazi ve kansere yol açabilecek yüksek riskli etkilerden farklıdır.

HPV, tüm cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların en yaygın olanıdır. Cinsel ilişki anlamında harekatli olan erkek ve kadın, genital siğil gibi, HPV komplikasyonlarına karşı savunmasızdır. HPV’nin neden olduğu durumlara özellikle kadınlar için daha tehlikelidir. Kadınlarda ki tehlikenin nedeni bazı HPV tiplerinin serviks (rahim boynu) ve vulva (vajinanın dışarıdan görünen kısmı) kanserine de neden olabilmesidir.

Belirtileri

Genital siğil oral yolla, vajinal ve anal cinsel ilişki ile bulaşır. Genital bölgedeki siğil enfeksiyon vücuda bulaştıktan birkaç hafta veya ay sonra görülmeye başlanabilir.

Genital siğil her zaman gözle görülebilecek ölçekte olmayabilir. Siğillerin boyutları çok küçük ve rengi cildinizin renginden bir ton koyu renkte de olabilir. Siğilini görünümü karnabahar sebzesine benzeyebilmektedir. Siğil te başına olabileceği gibi grup halinde birden fazla şekilde de olabilir.

Erkeklerde; erkek cinsel organı olan peniste, skrotum (testis torbası), kasıklarda, baldır bölgesinde ve anüs kanalı veya çevresinde görülebilir.

Kadınlarda; Anüs ve vajinanın içi ve çevresinde, rahim boynu yani serviks üzerinde görülebilir.

Oral olarak cinsel ilişkiye giren kişilerin dudak, ağız içi, dil ve boğazında da görülebilmektedir.

Vajinada akıntı durumu ve kaşıntı yine vajinada kanama ve yanma genital siğil kaynaklı olabilir. Bu şikayetler genital siğilleri gözle göremezseniz bile yaşanabilir. Bu şikayetlere sahip olmanız belki de genital siğile işaret edebilir.

Genital Siğil Oluşma Nedenleri

Çoğu Genital siğilin nedeni HPV’dir. HPV’nin genital siğile neden olabilecek birkaç formu bulunmaktadır. HPV ciltten cilde bulaştığı için cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar arasında yerini alır. Ancak her HPV de genital siğile neden olmaz.

Risk Unsurları Nelerdir?

1. Yaş faktörü olarak genellikle 30 yaş altında daha fazla görülür.
2. Sigara ve alkol kullanımı siğil oluşumu riskini arttırır.
3. En önemlisi bağışıklık sisteminin zayıf olmasıdır.
4. Herhangi bir cinsel istismara maruz kalmış olmak.
5. Doğum esnasında HPV virüsü taşıyan annenin çocukları riski arttırmaktadır.

Teşhisi sırasında neler kontrol edilir?

• Cinsel yaşatınız ve cinsel geçmişiniz hakkında bilgiler alınır
• Yaşadığınız cinsel ilişkiler sırasında prezervatif ile korunup korunmadığınızın bilgisi alınır.
• Cinsel ilişki de oral yolla bir ilişki yaşanıp yaşanmadığı sorulur.
• Siğil oluşabilecek tüm organlarda fiziksel olarak muayene ve gözlem doktorunuz tarafından yapılır.
• Kadınlarda pelvik muayene de yapılır. Smear testi yapılabilir. Durum incelendiğinde daha detaylı olan bir kolkoskopi de (serviks, vajina ve vulva’nın aydınlatılmış, büyütülmüş bir görünümünü incelemek için uygulanan yöntem) uygulanabilir.

Genital siğiller nasıl tedavi edilir?

Gözünüzle görülebilen türdeki genital siğiller genellikle zamanla kaybolur. Ancak HPV cilt hücrelerinize girebilir ve bu durum yaşamınız boyunca sizi etkileyebilir. Tedavi için belirtileri değerlendirmek ve yönetmek önemlidir. Bulaşıcı bir durum olduğu için kontrol önemlidir. Genital siğiller, görünür siğiller veya başka belirtiler olmasa dahi başkalarına geçebilir.

Genital siğilleri siğil sökücüleri veya tedavileri ile gideremezsiniz.

Doktor tavsiyesi ile topikal ilaçlar kullanarak siğil tedavileri yapılabilir.

Görünür durumdaki siğiller zamanla kaybolmazsa, küçük bir operasyon ile alınabilir.

Duruma göre:

• Elektrokoter kullanılabilir