Kadın Doğum Uzmanı

Gebelik ve Doğum Süreci

Kadın doğum doktorları (kadın doğum uzmanları) tarafından gebelik ve doğum süreci 9 ay 10 gün ile sınırlı değildir. Jinekolog hastayı gebelik öncesinde görmeli ve gebelik, doğum ile ilgili problemleri minimuma indirmek için danışmanlık vermelidir. Burada kadın doğum uzmanının amacı öncelikle annenin sağlıklı bir gebelik süreci ve doğum gerçekleştirmesini ve 9 ayın sonunda sağlıklı bebeğini kucağına almasını sağlamaktır.

Kadın doğum uzmanı gebelik öncesinde yaptığı ayrıntılı jinekolojik muayene ile gebelikte risk oluşturabilecek kadın hastalıkları ve sistemik hastalıkları tespit eder ve gerekli önlemleri alır. Bu hastalıklar miyom, polip, enfeksiyon, kist gibi rahim hastalıkları ve yumurtalık sorunları olabilir. Ya da tiroit hastalıkları, şeker hastalığı, pıhtılaşma ile ilgili sistemik hastalık olabilir. Doğum uzmanı bunları tespit ederek gerekli tedaviyi uygulamak ve sağlıklı gebelik, doğum süreci için önlemleri almakla yükümlüdür.

Doğum uzmanı olarak gebelik oluştuğunda hastanın düzenli takiplerinin yapılması, anne bebeğin sağlığını tespit etmek için gerekli testlerin yapılması bizim görevimizdir. Kliniğimizde gebelik takibi için 4 boyutlu ultrason, kan testleri için dış laboratuvarlar ile bağlantı, NST gibi gerekli tüm donanım mevcuttur. Ayrıca kadın doğum uzmanı olarak hastamızı doğum sürecine hazırlamak için gerekli fiziksel ve psikolojik hazırlanmasını sağlamak da bizim görevimizdir. Bunu gebelik sürecinde gerekli beslenme ve fiziksel aktivite önerileri ve hipnoz seansları ile korkusuz, ağrısız doğuma psikolojik hazırlanmasını sağlıyoruz.

Doğum süreci geldiğinde doğum uzmanı bu süreci uygun şekilde yönetecek yeterlilikte olmalıdır. Doğum bir ekip işidir. Burada kadın doğum uzmanı başta olmak üzere anestezi uzmanı, yeni doğan doktoru, ebe hemşire ve diğer yardımcı personeller uyum içinde çalışmalı. Hastana gerekli acil şartlarda anne ve bebek müdahalesi için yeterli donanıma sahip olmalıdır. Doğum kasılmaları başlayan hastanın ve yakınlarının süreçle ilgili bilgilendirilmesi, takibi, gerekli müdahalelerin yapılması başta kadın doğum uzmanı olarak bizim ve tüm ekip arkadaşların görevidir.

Sağlıklı bir şekilde doğum süreci aşıldıktan sonra hastanın ilk muayenesi 7-10 gün sonra erken bir sıkıntı var mı görmek için doğum doktoru tarafından klinikte yapılır. Sonraki muayene loğusalık dönemi bittikten sonra yani 40 gün geçince olur. Bu muayenede jinekolok muayene, ultrason ve smear yapmalıdır. Hastayı emzirme döneminde uygulanabilecek korunma yöntemleri ile ilgili bilgilendirmek gerekir.

Kadın Doğum Uzmanı