Aşılama Nedir?

Aşılama yumurtlama döneminde erkeğin spermlerinin alınarak dışarıda özel tekniklerle hazırlanmasını ardından rahim içine kanül ile verilmesi işlemidir. Uygun hastalarda tüp bebek tedavisinden önce düşünülebilir.

Aşılama Tedavisi Ankara

Kadında;

1.
  2. Tubal Hafif Yapışıklık.
  3. Açıklanamayan infertilitesi olan ve 4-6 ay ovulasyon indüksiyonu ile başarısızlık olan hastalarda.

Erkeklerde;

1. Total motil sperm sayısı >10 milyon ise ve normal morfoloji oranı>%14 ise prognoz çok iyidir.
  2. Total motil sperm sayısı <1milyon ve normal morfoloji oranı %4 ise prognoz kötüdür ve direk IVF /İCSİ denenebilir.

Aşılama nasıl yapılır? Ne kadar sürer

Ovulasyon normalse inseminasyon tek başına veya klomifen indüksiyonuyla uygulanır. Bunlarla denenen 3-4 siklus başarısız olursa veya kadının yaşı> 35 ise gonadotropinle stimulasyon yapılır. Gonadotropinle indüksiyon yapılan sikluslarda başarı daha yüksektir.

Aşılama işlemi basit bir yöntemdir. Hasta normal muayene pozisyonunda hazırlanır. Vajen sf ile temizlenir. Mesanenin dolu olması işlemi kolaylaştırır. Özel bir kataer yardımıyla hazırlanan sperm rahim içine bırakılır. Bu işlem ağrısızdır. Sadece 2-3 dakika sürer. Sonrasında hasta 10-15 dakika masada dinlendirilir. Aşılama sonrası başarı oranı %15 olarak bildirilmektedir. Sonuç başarısız olursa hastaya en fazla üç deneme önerilmektedir.

Sperm hazırlama teknikleri nelerdir?

Sperm hazırlama 3 ayrı yöntemle yapılabilir. Yıkama işlemi semenin kalitesini artırır. Sperm hazırlama yöntemleri;

1. Konvansiyonel yıkama.
  2. Yüzdürme (swim-up).
  3. Dansite Gradyan Santrifüjleme.

İki yöntem ölü veya defektif sperm ve lökositlerin ortamda kalmasına ve oluşan reaktif oksijen ürünlerinin sperm membran ve motilitesine oksidatif hasar vermesine izin veriri. Dansite gradyan santrifüjleme yöntemi daha başarılıdır. Ve IVF ‘te tercih edilir. Insieminasyonda servikal mukus geçildiği için spermlerin fonksiyonel yaşam süreleri normalden ksıadır. Bu nedenle zamanlama çok kritiktir. İnseminasyon üriner LH tetiği saptandıktan sonra gün veya ekzojen hCG ‘den 34-40 saat sonra yapılmaktadır. Hazırlanmış sperm 10-30 saniye içinde kaviteye verilmeli ve sonrasında hasta 15 dakika supin pozisyonda istirahat etmelidir. HCG enjeksiyonundan sonra 12 ve 34 saatlerde iki defa inseminasyon yapılmasını önerenler olsa da yapılan çalışmalarda faydası ispatlanamamıştır. Genel olarak siklustan sonra fekundite düşer.

a%C5%9F%C4%B1lama

SİZDEN GELENLER