• Ekim 8, 2019

Hipnoz nedir? Hipnoz Yöntemi ile Doğum

Hipnoza girmek hastanın uyku hali, bilincinin kaybolması anlamına gelmez. Hipnozdaki kişi çevresini duyar, hisseder, konuşur ve hareket edebilir. Hasta vücuduna odaklanır, vücudunun tam gevşediğini, rahatladığını hisseder. Verilen telkinler sayesinde tüm olumsuz düşünce ve duygulardan sıyrılır.

Hasta neden doğumda ağrı yaşar?

Çocukluktan itibaren çevreden duyarak, filmlerde izleyerek büyüdüğümüz ve bu şekilde olduğunu düşündüğümüz doğum sancıları bilinçaltımıza yerleşir. Doğum zamanı geldiğinde olması gerektiğini düşündüğümüz şekilde ağrıları yaşamaya başlarız. 14 yıllık kadın doğum uzmanlığım sürecinde pek çok hastanın doğum sürecine eşlik ettim. Bazı hastalarımın ağrıyı daha sessiz sakin geçirdiğini, telkinlere açık olduğunu gördüm. Bazı hastalar ise tam tersi durumdaydı. Özellikle yabancı hastalar doğum sancılarını daha güzel tolere ediyor ve rahat bir doğum gerçekleştiriyordu. Bu kültürel farklılık ağrı eşiği ile değil çocukluktan itibaren bize verilen mesajlarla şartlanarak büyüyor. Nasıl vajinismus hastalığı Avrupa ülkelerine göre bizde 10 kat yüksek görülüyorsa doğumu bu kadar sancılı yaşamak bizim bilinçaltımıza işlenmişti. Normal doğum sürecinde salgılanan hormonların etkisiyle gevşemesi ve açılması gereken doğum kanalı yoğun yaşanan kaygı ve strese bağlı kasılmakta bunun sonucunda hasta doğum sürecini daha uzun ve ağrılı yaşamaktadır. Böylece kadınlar doğumdan korkup sezaryen ile doğuma yönelmeye başladı.

Neden hipnoz ile doğum?

Hastaya gebeliğinin 5. Ayından başlayarak uygulanan hipnoz ve olumlu telkinler sayesinde hastanın müdahaleli doğum, uzun ve ağrılı doğum süreci ve sezaryen ile doğum olasılığını azaltmış oluruz. Hastanın önce doğumu fizyolojik normal bir süreç olduğunu kabul etmesi, zamanı geldiğinde rahmin kasılarak doğum kanalının da açılarak bebeğin çıkmasına izin vermesi olarak algılamasını sağlamalıyız. Sonrasında hastanın bilinçaltındaki negatif mesajların yerine olumlu mesajlar göndererek hastanın doğum keyfini yaşamasına izin veriyoruz.

Doğumda hipnoz nasıl yapılır?

Doğum için hipnoz gebeliğin 4. veya 5. Aylarında 3 haftalık aralıklarla yapılan seanslarla verilir. Hastaya bu seanslar sırasında self hipnoz dediğimiz kendi kendine hipnoz yapıp doğum başladığında uygulamasını sağlıyoruz.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı