Proloterapi Ankara

Proloterapi iyileşmeyi uyaran ameliyatsız bir tedavidir. ‘Proliferasyon terapisinin’ kısaltılmışıdır.  Aynı zamanda cerrahi dışı bağ ve tendon rekonstrüksiyonu veya yenilenme tedavisi olarak da bilinir. Hasar görmüş kas-iskelet dokusunu onarmak için vücudun kendi doğal şifa mekanizmalarını uyararak çalışır. Proloterapi, iyileşmeyi uyarmak için enjeksiyonla yapılan bir tedavi metodudur.

Proloterapi

Proloterapinin kökenleri, osteopatik bir doktor ve cerrah olan Dr. Earl Gedney’a uzanır. 1930’lu yılların başında Dr. Gedney, başparmağında şiddetli ağrı ve sakatlık yaşamaya başlamıştır. Meslektaşları tarafından durumu hakkında hiçbir şey yapılamayacağını ve cerrahi kariyerinin bittiği söyledikten sonra Gedney kendi araştırmasını yaptı ve kendinin doktoru olmaya karar verdi. Fıtıklarda hasar görmüş bağ dokusunu, inflamasyon yaratarak tedavi eden bir grup doktordan haberi vardı. Bu bilgiyi yaralı başparmağını tedavi etmek için kullandı.

Gedney 1937’de tıbbi literatürde proloterapi ile ilgili ilk bilinen makale olan “Hipermobil Eklem” isimli yazı yayınlamıştır. Sonrasında diz ağrısı ve bel ağrısı olan iki hastanın proloterapi ile tedavi edildiğine dair vaka raporunu verdi.

İyileşmeyi uyarmak için pek çok solüsyon kullanılabilir. Günümüzde şekerli serum kullanılır. Proloterapi, Türkiye ve ABD başta olmak üzere pek çok hekim tarafından uygulanır. Bağ yaralanmaları, tenisçi dirseği, bel ve boyun ağrısı, diz, ayak bileği ve omuz ağrısı, topuk dikeni, plantar fasit gibi pek çok kas iskelet sistemi hastalıkları tedavisinde etkili olduğu gösterilmiştir.

Proloterapi nasıl etki eder?

Proloterapi, enjeksiyon bölgesinde geçici, düşük dereceli bir enflamasyona neden olarak bölgede fibroblastları aktive ederek çalışır ve bu bölgede kollajenin olgunlaşması için öncü maddelerin sentezlenmesi ve böylece bağ dokusunun güçlenmesini sağlanır.

Fibroblastların büyüme faktörlerine doğrudan maruz kalmasının hücre yenilenmesine ve kollajen sentezlenmesine neden olduğu bilimsel olarak ispatlanmıştır. İnflamasyon, büyüme faktörünün artmasına neden olur. Proloterapinin inflamatuar uyaranı, erken kesilen veya hiç başlamamış yeni bir bağ dokusu onarım dizisini sürdürmek veya başlatmak için büyüme faktörleri seviyesini yükseltir.

Biyopsi çalışmaları ligament kalınlaşmasını, tendon veya bağın kuvvetlenmesini göstermektedir. Kas iskelet sisteminin ağrılı durumları ya da yaralanmanın üzerinden 8 hafta geçmesine rağmen iyileşmenin olmadığı rahatsızlıklarda kullanılır. Doku onarımı veya büyümesini uyarmak için büyüme faktörü düzeylerini veya etkinliğini artırarak etki eder. Ağrı ya da problem başladıktan sonra, kişi sağlıklı olduğu sürece kullanılabilir. Zayıf ve ağrılı eklem bölgelerini onardığı için, ilaçlar veya kortizon gibi geçici bir önlem olmaktan çok uzun vadeli bir çözümdür.

Proloterapi nasıl yapılır?

Üç çeşit proloterapi vardır. Şekerli Serum Proloterapi: Konsantre dekstroz (şekerli su) veya tuzlu su veya diğer doğal maddeler, problemli bölgede hafif  iltihap oluşturur ve tekrar iyileşmeyi başlamak için tahriş edici olarak kullanılır. Dekstroz Proloterapi, doku onarımı için büyüme faktörü düzeylerini veya etkinliğini artırarak kas iskelet ağrısını azaltır veya ortadan kaldırır.

Bioselüler Proloterapi: Kişinin kendi kemik iliği veya yağ dokusunda elde edilen yetişkin stromal hücreler iyileşmeyi uyarmak için kullanılır.

Hangi hastalıklarda kullanılır?

• Boyun ve bel fıtığı
  • Tekrarlayan boyun ağrısı
  • Tekrarlayan bel ağrısı