Medial epikondilit ya da golfçü dirseği nedir

Dirsek iç kısmında görülen ağrıdır. Dirsek iç kısmının aşırı kullanım hasarlanmaları tipik olarak, ön kol iç yüzeyinde bulunan ve el bileğini içe doğru hareket ettiren kas-tendon yapılarını ilgilendirir.

Medial Epikondilit kimlerde görülür? – Medial epikondilit ya da golfçü dirseği nedir

Raket sporları gibi fırlatma sporları ile uğraşanlarda ve özellikle yarışmacı sporcularda daha yaygındır. Üst seviye forehand ve servis kullanan tenisçilerde iç dirsek ağrısına daha çok yatkınlık olur. Golfçü dirseği aynı klinik tabloya ifade eder.

Medial Epikondilit şikayetleri nelerdir?

Hastalar lokalize iç dirsek ağrısından ve genellikle ön kola yansıyan ağrıdan yakınırlar. Hastanın şikayetleri bilek hareketleri ile artar. Kronik durumlarda, yumuşak doku sertlikleri olur. El bileği hareketinin kaybı nedeni ile kaslarda zayıflama olabilir.

Medial Epikondilit hangi hastalıklarla karışır?

İç dirsek ağrısının ayırıcı tanısında, dirsek iç bağların burkulmaları, sinir sıkışması, boyun fıtığı ve torasik çıkış sendromu gibi hastalıklar yer alır. Medial epikondilit ayırıcı tanısı, özellikle kronik, tedaviye yanıtsız olgularda önem kazanır.

Medial Epikondilit tanısı nasıl koyulur?

Medial epikondilitin kliniğe sıklıkla kolay anlaşılır. Hastaların çoğu dirsekten ön kol iç kısmı uzanan lokalize hassasiyetten şikâyet ederler. Ağrı kavrama hareketi ile artar. El bileği kaslarında ve omuz arka kaslarında kuvvet kaybı olabilir.
Medial epikondilit hastalığının tanısı çoğu zaman hikâye ve fizik muayene ile koyulur.

Medial Epikondilit tedavisi nasıl olur?

Medial epikondilit için tedavi protokolü lateral epikondilit için tanımlananlara benzer. Medial epikondilit tedavisi yumuşak doku rehabilitasyonu ile benzer prensipleri izler. Dirsek bölgesinde oluşan yangının kontrolü, iyileşmenin uyarılması, zararlı olabilecek kuvvetlerin azaltılması, yumuşak doku esnekliği, kuvvetin ve dayanıklılığın arttırılmasıdır. Akut durumlarda kolun dinlendirilmesi ve olaya arttıran hareketlerden kaçınılması önemlidir. Bazen el bileği için atel gerekli olabilir. Yangı alıcı ağrı kesici ilaçlar ve buz akut dönemde faydalıdır. Tedavi edici yöntemler, ağrı ve yangının azaltılması ve yumuşak doku iyileşmesini artırmak için sıklıkla kullanılır. En sık kullanılan uygulamalar buz tedavisi ve elektriksel sinir stimülasyonu dur. Manuel terapi, nöral terapi, akupunktur ve kuru iğne tedavisi medial epikondilit gibi yumuşak doku yaralanmalarında başarı ile kullanılmaktadır. Kuvvetlendirme egzersizlerinden önce ağrının azaltılması ve ağrısız tam eklem hareket açıklığını sağlanması gereklidir. Medial epikondilitte omuzun içe dönme hareketi de kısıtlanabilir ve bunun üzerinde durulması ve tedavi edilmesi önemlidir. Bir diğer tedavi şekli olan steroid enjeksiyonu sinirin yakınlığı nedeniyle dirseğin iç kısmında dikkatli bir şekilde uygulanmalıdır. Aktiviteler ve spora özgü eğitim, yaralanmalara yatkınlık sağlayan biyomekanik adaptasyonlar üzerine odaklanmalıdır. Teniste sporcu, daha düz bir servis vuruşuna ve forehand vuruşunda el bileğinin daha az hareket etmesi konusunda uyarılmalıdır.

Uzm. Dr. Yasemin SOYTÜRK

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon