Gebelikte Beslenme

Gebelikte Beslenme hem hamilelik döneminin sağlıklı devam etmesi hem de bebeğin anne karnında gelişimi ve dış dünyaya hazırlanması için gereklidir. Gebelik sürecinde yanlış düşünce bebeğin ihtiyaçlarıyla paralel besin alımının da artması gerektiğidir. Fakat bu noktada yanılıyorsunuz. Miktardan ziyade dengeli beslenmek gebelikte çok önemlidir.

Gebeliğin başında bebek çok küçüktür. İlk üç ay iç organları oluşuyor. Bu dönemde alınan besin, ilaç her şey bebeği olumsuz etkileyebilir. Ayrıca ilk üç ay anne adayının kan şekeri de kolay düşer. Bu nedenle üç öğün dışında ara öğünler çok önemlidir. Gebelik bulantısı sizi zorluyorsa yiyebildiğiniz doğal sağlıklı ne varsa daha az ama sık aralıkla almalısınız. Bunlar kuru ekmek, zeytin, peynir gibi kahvaltılık şeklinde olabilir. Çünkü bebek kan şekeri düşmesinden çok etkilenir.

12 haftadan sonraki süreç bulantı, halsizlik ve uyku halinin düzeldiği iştahın arttığı dönemdir. Bu haftadan sonra her şeyi tüketebilirsiniz. Fakat hızlı kilo alımı da bu dönemle birlikte başlayacaktır. Bu nedenle protein ağırlıklı dengeli beslenme olmalıdır. Bu dönemde de üç ana öğün dışında ara öğünlere dikkat edilmelidir. Gebelik sürecinde ortalama alınması gereken kilo 11-14 arasında olmalıdır. Fakat çok zayıf hastalar daha fazla kilolu hastalar daha az kilo alabilir. Fakat bebeğin gelişimi için minimum 7 kilo alınmalıdır. Gebelikte kilo artışı anneyi doğum sonrası emzirme dönemine hazırlamak içindir.

Gebelikte salam, sucuk, sosis, konserve yiyecekler, hazır paketli yiyecekler gibi katkı maddesi içeren ürünler tüketilmemeli. Toxoplazma riskinden dolayı çiğ veya az pişmiş et tüketilmez. Hamilelik sürecinde aşırı yağlı, şekerli gıdalar alınmamalı, hamur işi çok tüketilmemelidir. Gebelere bu kadar kural koymaktan hiç hoşlanmadığı için çok canları çekiyorsa ufak tadımlık alabilirler.

Demir desteği gebelikte gerekir. Genelde gebeliğin 4. Veya 5. Aylarında demir depoları azalmaya başlar. Bu aşamada dışardan demir preperatları vermek gerekir. İyot, omega bebeğin beyin gelişimi için önemlidir. Besinlerle yeterli iyot almak mümkün olmaz bu nedenle gebelikte iyot takviyesi verilmeli, balık tüketimi yetersiz ise omega başlanmalıdır.

Meyve, sebze tüketimi vitamin, mineral desteği için önemlidir. Fakat meyve suyu yerine meyvenin kendisi tüketilmelidir. Gebelikte su tüketimi çok önemlidir. Kiloya göre her kadının ihtiyacı farklı olmakla birlikte 2-3 litre arasında değişir. Çay, kahve tüketimi azaltılmalıdır.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı

Gebelikte Beslenme