Ozon Tedavisi

Ozon Tedavisi kapsamında bazı hastalıkların tedavisinde kullanılan tıbbi ozon gazı %5 ozon %95 oksijenden oluşan ozon-oksijen karışımı bir gazdır. Oksijen daha kararlı bir elementtir ve ozon için en iyi çözücüdür.

Ozon çoklu biyolojik yanıt oluşturarak etkisini gösterir. Eritrositler aracılığıyla dokularda oksijenizasyonu arttırır. İdeal konsantrasyonlarda immün sistemi uyarıcı etkiye sahipken doza bağlı olarak baskılayadabilir. Lökositler dediğimiz beyaz kan hücrelerinin miktarını arttırır. Ayrıca farklı ozon konsantrasyonları farklı sitokinlerin (protein ve peptitlerden oluşan bir grup) uyarılmasını sağlar.

Trombositler (kanın pıhtılaşmasında görev alan kan pulcukları) üzerinden etki ederek de büyüme faktörlerini arttırır. Damar endotelinde (hücre tabakası) NO (nitrik oksit) salınımını arttırarak damarların genişlemesine sebep olur. Bunların yanı sıra vücudun anti oksidan kapasitesinin düzenlenmesi gibi etkilere sahiptir. Ozonun güçlü bir oksidasyon oluşturma yeteneği olmasından dolayı bakterileri, mantarları, virüsleri yok eder.

Ozon Tedavisi

Ozon tedavisi sistemik uygulanabildiği gibi kan-ozon karışımı kas içine de verilebilir. Yanı sıra rektal (makat uygulaması), lokal ve kombine yöntemlerde kullanılır. Ozon farklı bir oksijen şeklidir. Ozon vücudunuza girdiğinde, ekstra oksijen atomu hemen vücudunuzdaki hücre zarlarınızla reaksiyona girer ve bir tür serbest radikal olan lipoperoksitler oluşturur.

Normal koşullarda serbest radikallerin zararlı olduğu bilinir, buna karşın bazı durumlarda serbest radikaller bazen yararlı olabilmektedir. Oksidantlar ve serbest radikaller, doğru dozda, doğru miktarda, aslında oldukça faydalıdır düşüncesi bazı bilim insanlarında düşünülmektedir.

Egzersiz yapmak kaslarda serbest radikaller oluşturur ve neden oldukları iltihaplanma, daha fazla mitokondri ile daha güçlü ve daha verimli kaslar oluşturmayı sağlar. Dolaylı bir etkiyi bu şekilde görmüş oluruz.

Akne için Ozon Tedavisi Ankara

Akne özellikle yüz bölgesi, omuz bölgesi, sırtımız, boyun ve çevresi, kolların üst kısımlarında olan, kronik, enflamatuar bir cilt problemidir.

Beyaz görünümlü, siyah görünümlü, papül, kist ve nodül şeklinde akne türleri mevcuttur. Akne neredeyse tüm insanları etkileyecek nitelikte bir cilt rahatsızlığıdır.

Ozon Tedavisi 2

Akneler çoğunlukla ergenlik döneminde yağ bezlerini aktif döneminde meydana gelirler. Aynı zamanda ergenlik dönemi dışında her yaşta görülebilecek bir durumdur.

Akneler tehlikeli özellikte değildirler, ancak hoş olmayan izler bırakarak insanları rahatsız edebilirler. Erkeklerde ve kadınlarda hormonal bezler yağ üretimi yaparlar ve bu yağlar akne oluşumuna neden olabilirler. Akne genel olarak kıl köklerinin yağ bezleri kaynaklı bir cilt hastalığıdır. Akne tedavisi aknenin bıraktığı tahribatla alakalı olarak değişmektedir.

Akne için Ozon Tedavisine gelecek olursak; Ozon, oksijen gazının bir cihaz aracılığıyla ozona dönüştürülmesi sonucunda muayene ortamında oluşturuluyor. Oluşturulan bu ozon gazı oksijen içerdiği ve oksijende hayatın temel kaynağı olduğu için birçok hastalık tedavisinde kullanılabiliyor. Ozon tedavisi hastalara majör, minör, rektal, vajinal, torbalama ve benzeri yöntemlerle uygulanabilmektedir.

Ozon tedavisi aknelerden kurtulabilmek için güzel bir yöntemdir. Ozon ile akne tedavisinde vücuda verilen ozon ile toksinleri nötralize eder. Bunun yanı sıra ozon uygulaması ile kan dolaşımı iyileşir, kötü bakteriler yok edilir. Ozon sayesinde hormonlar dengelenir, stres, depresyon ve endişe gibi olumsuz durumlara karşı vücudu güçlü tutar. Güçlenen vücut sayesinde genel psikolojik durumda güçlenmiş olur. Bu tarz tedavide majör tedavi adı verdiğimiz kanın alınması ve alınan kana belirli derecelerde ozon gazının eklenip vücuda tekrar verilmesi yöntemi kullanılır. Akne tedavisi için ayrıca minör adı verilen uygulama da yapılır. Minör uygulamada ozon gazı enjeksiyonlar aracılığı ile akne bölgesine belirli aralıklarla uygulanır. Bu uygulama aynı zamanda ciltte bir gençleşeme de sağlayacaktır.

Akne için Ozon Tedavisi Fiyatları

Akne için uygulanacak majör ve minör uygulamalar olduğunu yazımızda anlatmıştık. Doktor akne muayenesini yaptıktan sonra majör, minör ve lokal tedaviyi birlikte uygulamaya ya da akne durumu hafif ise sadece lokal uygulama yapmaya karar verebilir. Lokal uygulama fiyatları majör uygulamalar göre daha uygundur. Ancak doktor gerekli görürse iki uygulama bir arada yapılmalıdır.

Akne için Ozon Tedavisi Ne kadar sürede yapılır?

Akne için Ozon tedavisi doktor teşhisine göre belirli aralıklarla uygulanacak ve uygulama şekline göre 6- 12 seans kadar sürebilecek bir tedaviyi kapsamaktadır. Bu durum muayene sonucunda ve iyileşme sürecine bağlı olarak daha az seans ile de çözülebilir.

Akne tedavisi için Seans Süreleri Nasıldır?

Seanslar majör uygulama ile birlikte 30-60 dakika civarında sürmektedir.

Akne için bu tedaviyi Nerede yaptırabilirim?

Tedaviyi Ankara’da Uzm. Dr. Züleyha Soytürk Aşık’a Dr. Soytürk muayenesinde yaptırabilirsiniz. Züleyha Hanım akne konusunda tecrübeli bir hekimdir.

Dr. Soytürk