Çatlaması nasıl anlaşılır? Çatlatma iğnesi nedir?

Çatlatma İğnesi

Hamilelik planlayan anne adaylarının belki de en çok merak ettiği soru Yumurta çatlamasını nasıl anlarımdır.  Adet döngüsü düzenli olan, 28 günde bir adet gören bir kadında yumurtlama günü 14 gündür. Fakat adet döngüsü düzensiz veya 28 günden farklı olan bir kadın için yumurtlama gününü sabit bir gün olarak belirlemek zordur. Bu nedenle yumurta çatlamasının olduğu günü tespit etmek için vücudumuzda oluşan bazı belirtileri belirtilere dikkat etmek gerekir.

Vajinal akıntıda değişiklik: adet bittikten sonra yumurta olgunlaşmaya başladığında akıntı miktarı artmaya başlar ve yumurtlama günü geldiğinde ise kıvamı yumurta akı gibi şeffaf olur.  Yumurta çatladıktan sonra akıntı tekrar az miktarda opak hale gelir. Vajinal akıntıyı takip ederek yumurta çatladığı günü tahmin edebilirsiniz.

Yumurta çatladığını bir göstergesi de kasıklarda ağrıdır. Kasık ağrısı yumurta çatlaması ile yumurtayı taşıyan folikül sıvısının karın iç zarında yaptığı irritasyona bağlı oluşur. Yumurta çatladığı gün görülür ve genelde bir gün devam eder.

Yumurta çatlamasına yakın artan östrojen hormonu nedeniyle cinsel istek de artar.

Yumurta çatladıktan sonra adet başlayana kadar vücut ısısı 0,5 C kadar yüksek seyreder.  Vücut ısısını sabah uyandığınızda her gün ölçerek yumurtlamanın olduğu günü tespit etmek mümkün olur. Vücut ısısının yükselmesi, vücutta şişkinlik, memelerde hassasiyet, duygusal durum değişikliği yumurta çatladıktan sonra salgılanan progesteron hormonu ile ilişkilidir. Yani bu belirtilerin başlaması yumurtanın sağlıklı bir şekilde çatlamasının göstergesidir.

Çatlatma iğnesi nedir?

Yumurta yeterli olgunluğa ulaştığında hipofiz bezinden salgılanan LH hormonu çatlamaya sebep olur. Biz çocuk tedavisi uyguladığımız infertilite hastalarında yumurta çatlamasını dışarıdan enjeksiyon şeklinde uyguladığımız HCG hormonu ile gerçekleştiriyoruz. Enjeksiyon şeklinde uyguladığımız HCG hormonu doğal hipofiz bezinden salgılanan LH hormonunu taklit ederek yumurtanın çatlamasını sağlayan bir ilaçtır.

Çatlatma iğnesi Polikistik Over Sendromu gibi yumurtanın düzenli her ay çatlamadığı durumlarda, aşılama yönteminde veya tüp bebek tedavisi sırasında oluşan yumurtaların eş zamanlı çatlaması için uygulanır.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı

Çatlatma İğnesi