Kayropraktik Tedavi

Kayropraktik tedavi

Kayropraktik yöntemle, sinir sistemi veya kas-iskelet sistemi bozukluklarının ameliyatsız olarak tedavisi için kullanılan bir yöntemdir.

Kayropraktik tedavi yapan uzmanlar genellikle, çevredeki yapıların spinal manipülasyonuna ve tedavisine benzersiz bir odaklanma sağlar.

Kayropraktik tedavi yapacak kişi konu hakkında uzmansa herhangi bir sıkıntı yaşanmaz, ancak tecrübesiz ellere kendinizi teslim etmemelisiniz. Yanlış uygulamalar neticesinde; yeni bir fıtıklaşmaya ya da var olan fıtık durumunu kötüleşmesine, alt omurlarda sinir sıkışmalarına, boyunla ilgili uygulamalar sonrası boyun felcine neden olabilir. Dolayısıyla doğru uzman çok önemlidir.

Kayropraktik tedaviye engel bazı durumlar nedeniyle tedavi yaptırılmaması gereken durumlara bakacak olursak; şiddetli bir osteoporozu olanlar, omurga kanseri olanlar, inme riski yüksek kişiler, boyunun üst kısmında belirgin derecede bir bozukluk söz konusu ise bu tedavi sakıncalı olabilir.

Kayropraktik tedavi için tedavi öncesinde özel bir hazırlık yapılamasına gerek yoktur.

Tedavi için öncelik detaylı bir fiziksel muayenedir. Bu muayene ile tedavide hangi yöntemlerin kullanılacağı, tedavinin seyrinin nasıl ilerleyeceği belirlenir.

Tedavi ile sırt ağrısı, boyun ağrısı, omuz ağrısı, dirsek ağrısı, osteoartrit kaynaklı ağrılar gibi durumlarda ağrının giderilmesi için kullanılabilir.

Tedavide neler yapılıyor?

Omurga manipülasyonu (elle yapılan uygulamalar)- omurganın ve boynun kaslarına, kemiklerine ve eklemlerine kuvvet uygulamak için manuel yolla – ellerle uygulamalar, keskin şekilde itme hareketleri, eklemleri aşamalı şekilde farklı pozisyonlara taşımak, kasları bulunduğu durumdan farklı yönlere çekmek veya germek gibi işlemler yapılır.

Ağrı yaşar mıyım?

Tedaviler normalde ağrılı olmaz. Ama bazı hastalar biraz rahatsızlıktan bahsedebiliyor. Acı ya da ağrı hissetmeniz halinde uygulama sırasında doktorunuza iletmelisiniz.

Tedavinin yan etkilerine bakacak olursak sızı, ağrı, kaslarda sertlik hissi ve yorgunluk gibi durumların biri veya birkaçını bir arada yaşama durumu görülebilir. Hissedilen bu yan etkiler hafiftir ve birkaç gün içinde kendiliğinden geçer.

Bu tür manuel manipülasyonlar, vücutta işlevselliği iyileştirmek, sinir iritesini azaltmak ve sırttaki hareket aralığını kolaylaştırmak amacıyla uygulanır.

Uzm. Dr. Yasemin SOYTÜRK

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon