Geçmeyen akne izleri

Geçmeyen akne izleri tedavisinde nasıl bir yol izlenmelidir?

Akne izleri aknenin bir komplikasyonudur, bu şikayetler ile gelen gençlerimize ya da yetişkinlerimize öncelikle bütünsel bir yaklaşım gerektiğine inanıyorum.

Ciltte kalıcı olabilen kızarıklıklar, lekeler, şişlikler şeklinde olabileceği gibi, ciltten kabarık izler ya da ciltte çöküntü oluşturan atrofik skarlar şeklinde de olabilir.

Atrofik akne izleri çeşitlidir ve tedavi çeşitliliği gerektirir. İce pick denilen 2 mm’den daha az genişlikte ama derin ‘V ‘şeklinde yüzeydeki genişliği daha fazla olan ciltte delikler şeklinde görülürler. Boxcar izi ise ‘U’ ve çeşitli şekillerde daha çok da yuvarlak poligonal ve lineer şekilde keskin kenarlıdır. Rolling skarda ciltte dalgalanma şeklinde bir görüntü vardır ve alttaki fibrotik bantlardan dolayı oluşurlar hafif eğimli bir kenara sahiptirler.

Atrofik akne izlerinde öncelikle tedavi planı için hastanın yaşı aknenin yaygınlığı ve şiddeti, akne izinin tipi önemlidir. Eğer hasta yaşlı şiddetli ve yaygın akne izine sahipse ablatif yani soyucu, nonablatif soyucu olmayan fraksiyonel lazerler uygulanabilir. Bunlara ilave olarak dermaroller, altın iğne Radyo frekans, karbondioksit lazer, PRP, CGF’e, Rolling Skar subsizyona, skarların dolgu materyali ile doldurulmasına iyi yanıtlar verir, ice pick izinde ise TCA’nın lokalize uygulamaları da tercih edilen bir yöntemdir. Hafif ve orta şiddette izi olan ve genç hastalarda, daha çok dermaroller, altın iğne radyo frekans bunlarla birlikte PRP uygulaması da yapılabilir.

Uzm. Dr. Züleyha SOYTÜRK AŞIK

Dermatoloji ve Kozmetoloji Uzmanı

Geçmeyen akne izlerinin tedavisinde nasıl bir yol izlenmelidir?