Vajinal Dilatör Kullanımı

Vajinal dilatör Kadın Hastalıkları arasında yer alan Vajinismus Tedavisinde yer yer kullanılabilen bir araçtır. Vajinismus Tedavisinde her kişiye aynı tedavi yöntemiyle yaklaşılmaz, temelde davranışsal bilişsel terapi ve cinsel eğitim olmakla birlikte, Vajinismus hastasının korkularını göz önünde bulundurarak tedavi yaklaşımı uygulanır. İşte bu yaklaşımlardan biri de egzersiz yapılabilmesi adına Vajinal dilatör kullanımıdır.

Doktorunuz Vajinismus Tedavisi kapsamında sizinle durumunuzu görüştükten ve ilgili muayeneyi gerçekleştirdikten sonra Vajinismus Derecesini belirlemiş olur. Vajinismus derecesi tedavinin süreci açısından önemlidir. 5 derecede ele alına Vajinismus hafif derecelerde daha kısa sürelerde çözülebilmektedir. Ancak buradan daha yüksek dereceli vajinismusların çok uzun sürede çözüleceği anlamı çıkarılmamalıdır. Genelde bütün Vajinismus Derecelerine sahip hastaların tedavisi 3 saatlik sürelerde tamamlanmaktadır. Bu durumun istisnası 4 ya da 5 saat olabilir.

Vajinal Dilatör

Vajinal Dilatör 2

Vajinal Dilatör 3

Vajinal Dilatör 4

Vajinismus tedavisinde bazen kullandığım Vajinal Dilatör kullanımı ve bakımı hakkında bilgiler verelim;

• Kendinizi rahat hissedecek şekilde yatağınıza uzanın ve dizleriniz kırık ve bacalarınız arası açık şekilde uzanın
  • Vajinal dilatörü vajinaya yerleştirirken kendinizi rahat hissedeceğiniz en küçük boydaki dilatörü kullanarak başlayın.
  • Dilatörün etrafına doktorunuzun önereceği kayganlaştırıcıyı sürün.
  • Vajinal dudakları bir elinizle yanlara doğru açın ve dilatörü diğer elinizle yavaşça yerleştir meye çalışın. Bu deneme esnasında Pelvik taban kaslarınızın mümkün olduğunca gevşek olmasına çalışın.
  • Size acı verecek veya rahatsız edecek bir direnç hissetmeniz halinde durun, doktorunuzun önerdiği nefes egzersizi ile ve kasların gevşemesine izin verin. Dilatörü kullanırken size yardımcı olacağını düşünürseniz pelvik taban kaslarınızı çalıştırmayı deneyin.
  • Vajinal Dilatörü kendinizi rahat hissedeceğini şekilde içeri doğru dörtte üç oranına kadar itebilirsiniz. Tolere edebileceğiniz seviyede kalmanız acı çekmemeniz adına önemlidir.
  • Dilatör vajinada iken pelvik taban kaslarını gevşetmeye odaklanın.
  • Dilatörle 15 dakikaya kadar yerinde kalmasına izin verin. Rahatsızlık yoğunlaşırsa erkenden çıkarın.

Vajinal dilatörler piyasada yukarıdaki görsellerde de göründüğü gibi çok farklı şekillerde olabiliyor. Dikkat etmeniz gereken konu yapıldığı malzemenin size zarar vermeyeceği kalitede olması, kullanımından sonra hijyenine dikkat edilmesi olmalıdır. İnternet sitelerindeki yorumlara bakılarak satın alınabilir.