Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi, cildin mezodermal katmanına süper ince vitamin, mineral ve amino asit karışımının minimal düzeyde yapılan bir uygulamadır.

Bu bileşenlerin bilinçli infüzyonu cildi besler ve canlandırır, aynı zamanda cildin doğal elastikiyeti için gerekli olan kolajen ve elastin üretimini teşvik eder.

Yaygın olarak “biyo-gençleştirme” veya “biyorevitalizasyon” olarak bilinen mezoterapi, multivitamin çözeltisine ve doğal bitki özlerine transdermal enjeksiyon yoluyla cildi gençleştirmek için kullanılan bir tekniktir. İşlem, doğrudan epidermis ve mezodermin (orta katman) doğrudan içine küçük Hyalüronik Asit yüzeyel enjeksiyonlarını içerir, bu, hücre aktivitesini beslemeye ve gençleştirmeye, hücre aktivitesini arttırmaya ve kollajen ve elastin üretimini uyarmaya yardımcı olur. Tüm cilt tiplerini güvenle tedavi eder.

Mezoterapi

Mezoterapi hangi amaçlarla kullanılır?

Mezoterapi vücuttaki selülit, aşırı kilo problemlerini çözmek için bunun yanı sıra vücut şekillendirme ve yüz / boyun gençleştirme gibi sorunlu alanların azaltılmasını amaçlayan, cerrahi olmayan tedavi edici bir kozmetik çözümdür.

• Cildin altındaki mezoderm ve yağ tabakasına uygulanır.
  • Enjeksiyonun içerik karışımı, her bir özel duruma ve tedavi edilecek belirli bir alana göre değişir.
  • Hem kadınlarda hem de erkeklerde yaşlanma önleyici kullanılabildiği gibi saç dökülmesi ve ağrı tedavileri içinde kullanılır.
  • Mezoterapi enjeksiyonlarından sonra cildiniz nemli, parlak, ışıltılı ve daha sıkı görünür.

Mezoterapinin faydaları?

Donuk, yorgun görünümlü cildi ve yüzeysel kırışıklıkları anında iyileştirebilir, yanı sıra kan dolaşımını arttırarak toksinlerin atılımını hızlandırır. Bu tedavi ayrıca pigmentasyon problemlerini, sivilce izlerini tedavi etmek içinde uygundur.

Uygulanırken acı çeker miyiz?

Mezoterapi öncesinde basit anestezi uygulaması yapılarak acı çekilmesi engellenir. Uygulama yaklaşık yarım saat ile bir saat kadar sürer.

Mezoterapi ile Tedavi edilebilen durumlar nelerdir?

• Kızarıklık azaltılması,
  • Cansız, yorgun görünümlü cildin gençleştirilmesi,
  • Soluk tenli cildin renklendirilmesi,
  • Ton kaybının önlenmesi ve cilde esneklik sağlanması,
  • Cilt sarkmasının önlenmesi,
  • Cildin elastikiyetinin korunması,
  • Hacim kaybının önlenmesi,
  • Yüzeysel ince çizgilerin tedavi edilmesi,
  • Kırışıklıkların giderilmesi,
  • Saç incelmesinin önlenmesi,
  • Deri çatlaklarının giderilmesi gibi durumlarda kullanılan bir tedavidir.

Ne sıklıkta yapılmalıdır?

Mezoterapinin etkisini arttırabilmek için 2 ile 4 hafta aralıklarla 4 ile 6 arasında seans uygulama önerilmektedir.

Mezoterapinin yan etkisi var mıdır?

Uygulama yapıldıktan sonra 1 ya da 2 gün müddetle yüzeysel şişlikler ve minik iğne izleri görülebilir. Bu etkiler göz çevresinde biraz daha uzun sürebilir. Bu etkiler geçicidir.

Mezoterapi diğer tedavilerle birlikte uygulanabilir mi?

Mezoterapi, PRP kök hücre tedavisi, Kırışıklık önleyici uygulamalar ve gençleştirme tedavileri ile aynı zamanda uygulanabilir.

Sorularla Mezoterapi

Mezoterapi nedir?

Minimal invazif bir enjeksiyon tekniğidir.  uygulama yapılacak bölgeye direkt olarak  aktif maddeleri vermek için kullanılır.  kullanılır. önemli sistemik yan etkiye  izin vermeyecek kadar düşük dozda kullanılır.  Koruyucu bir tedavi yöntemidir, derinin görünümünü düzelttiği gibi daha sağlıklı ve genç görünüm oluşur.

Ne çeşit ürünler kullanılır?

Kişiye göre seçilmiş uygun aktif maddeler kombine olmuştur.

Kimlere yapılmaz?

Gebelerde ve emzirenlerde, alerjisi-kalp hastalığı-metabolik hastalığı olanlarda viral bakteriyel enfeksiyonlarda ve epilepside yapılmaz.

Mezoterapinin yan etkisi var mı?

Uygulama bölgesi ile ilgili kısa süreli, geri dönüşümlü, özellikle de ilk uygulamalarda hafif derecede kızarıklık- şişme- ağrı görülebilir.

Mezoterapi Ne sıklıkla uygulanır?

Minimum 1 hafta aralıklarla 3-6 seans uygulamak gerekir. Mezolift ve selülit tedavilerinde aralık 2 hafta da olabilir 3 ayda ya da 6 ayda bir destekleyici seanslar gerekebilir.

Mezoterapi nerelere uygulanır?

Saç çizgisine, dudak çevresindeki çizgilere, göz çevresine, çeneye, boyuna, ellere, karın bölgesine, koltuk altına ve kollara uygulanır.

Mezohair nedir?

Saç kaybı olduğunda saçlı deriye aktif maddelerin verilmesidir.

Mezohair kimlere yapılmaz?

Aktif otoimmün  durumlarda, yaygın  saç dökülmelerinde, total saç  kayıplarında, saçlı derinin ön bölümündeki fibrozisle  sonuçlanan kıl folikülü iltihaplanmalarında  uzun süreli kelliği olanlarda uygulanmaz.

Mezohair Ne sıklıkla uygulanır?

Haftalık aralıklarla 6 seans, eğer gerekirse aylık tedavilerle devam edebilir.

Uzm. Dr. Züleyha SOYTÜRK AŞIK

Dermatoloji