Antibiyotikler

Antibiyotikler, bazı bakteri enfeksiyonlarını tedavi etmek veya önlemek için kullanılan ilaçlardır. Antibiyotiğin çalışma şekli bakterileri öldürmek veya yayılmasını önlemek şeklindedir. Her bakteri için aynı etkiyi gösteremeyebilirler ve asla ezbere kullanılmamalıdırlar.

Hafif bakteriyel enfeksiyonların birçoğu antibiyotik kullanılmadan kendiliğinden iyileşir.

Antibiyotikler, soğuk algınlığı ve grip benzeri virüs kaynaklı enfeksiyonlarda ve çoğu öksürük ve boğaz ağrısında bilinçsiz olarak kullanılsa da işe yaramaz.

Çocuklarda kulak enfeksiyonu, boğazda ağrı ve göğüs enfeksiyonları için direkt antibiyotik tedavileri kullanılmamalıdır.

Doktor tavsiyesi olmadan antibiyotik kullanmak doğru değildir. Çünkü vücudumuzun antibiyotik direnci diye bir durum söz konusudur. İhtiyacınız olmadığı halde antibiyotik almak, gerçekten ihtiyacınız olduğu zaman kullandığınızda işe yaramayabilir.

Antibiyotiklere hangi durumlarda kullanılmalıdır?

Bakteri kaynaklı enfeksiyonları tedavi etmek için kullanılabilir. Bu tür hastalıkların özellikleri;

Antibiyotik olmadan temizlenmesi mümkün olmamaları, bulaşma ihtimali olmaları, tedavi olmadan temizlenmesi uzun vakit alabildiği, ciddi komplikasyon riski olan hastalar olabilir.

Enfeksiyon riski yüksek olan kişilere önlem olarak antibiyotik profilaksisi olarak bilinen antibiyotikler de verilebilir.

Antibiyotikler nasıl kullanılmalıdır?

Antibiyotikleri öncelikle doktorunuzun tavsiyesine göre gerekli görüldüğü taktirde de ilaç kutusunda yazılı bilgileri de göz önünde bulundurarak kullanmalısınız.

Antibiyotikler; tablet, kapsül veya sıvı şeklinde olabilir. Bu tür antibiyotikler vücuttaki hafif-orta dereceli enfeksiyon türlerinin çoğunu tedavi etmek için kullanılabilir.

Krem, losyon, sprey ve damla şeklindeki antibiyotiklerle cilt enfeksiyonlarını ve göz veya kulak enfeksiyonları için tedavi uygulanabilir.

Enjeksiyon şeklinde uygulanacak antibiyotiklerle doğrudan kan veya kasa damlatılarak verilebilir ve daha ciddi enfeksiyonlar için kullanılır.

Doz kaçırma ve atlama

Antibiyotiğin saatini kaçırdım veya içmeyi unuttum sorusunun cevabı hatırladığınızda alın şeklindedir. Ve diğer dozları normal şeklinde ve saatinde almaya devam edin. Kaçırılan dozla yeni dozun saati çakışıyorsa o saatteki dozu atlayarak devam edin.

Yanlışlıkla fazla bir doz alma

Kullanılan dozun unutularak aynı saatte tekrar alınması durumunda tek dozun ciddi bir söz konusu değildir. Ancak midenizde ağrı, ishal ve hasta hissetme-hasta olma gibi yan etkilere yakalanma olasılığınız artıracaktır.

Yan etkiler

Her ilaçta olduğu gibi antibiyotikler de yan etkilere neden olabilir. Çoğu antibiyotik, uygun şekilde kullanılırsa sorun yaratmaz ve ciddi yan etkiler nadirdir.

Antibiyotikler

Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp