İlişkiye Giremiyorum

Kadınların birçoğu hayatlarının bir aşamasında cinsel ilişkiye girmekle alakalı problem yaşayabiliyor. Kadınlarda cinsel işlev bozukluklarını ele alarak bu konuyu değerlendirme istedik. Hangi tarzda problemler için kimlerle çözüm aramalısınız, ne yapmalısınız diye rehber olmak istedik.

Araştırmalara göre, cinsel problemler genç ya da orta yaşta 3 kadından 1’ini ve 2 yaşlı kadından 1’ini etkiliyor.

Cinsel işlev bozukluklarının altında yatan nedenleri bulmak için, bir kadının eşiyle ilişkisi de dahil olmak üzere hem fiziksel hem de psikolojik faktörler gözden geçirilmelidir.

Cinsel  İsteksizlik

Cinsel dürtüde yani libidoda kayıp, hamilelik ve bebek sahibi olmak gibi durumlar ile oluşabilecek stres nedeniyle kadının hayatının etkilenmesine neden olabilir. Bu sebepler olmadığı zamanlarda da kadında libido kaybı ve cinsel isteksizlik yaşanabilir.

Cinsel isteksizlik yaşanmasına neden olan libido kaybının sebeplerine bakacak olursak; çiftin ilişkisindeki sorunlar, depresyon-bunalım, eskiden kalma zihinsel veya fiziksel travmalar, yorgunluk, şeker hastalığı türleri, tiroit bezi bozuklukları, alkol ve uyuşturucu madde alımı ve bzaı ilaçların yan etkisi gösterilebilir.

Orgazm Problemi

Kadınlar bazen hiç orgazm olamazken bazen de daha önce yaşayabildiği orgazm hissini çeşitli nedenlere bağlı olarak yaşayamayacak hale gelebiliyorlar. Bazı kadınlar ise cinsel ilişkiden zevk almak için orgazm olmak gibi bir zorunluğa bağlı değildirler. Orgazm bazı çiftler arasında problem oluşturabilen bir olaydır.

Orgazm olamama nedenlerine bakacak olursak; cinsel ilişki hakkındaki bilgi eksiklikleri, etkin bir cinsel uyarı alamamak, ilişkide genel problemler, depresyon-stres, geçmiş cinsel travmalar görülebilir.

Cinsel İlişki Denemesinde Ağrı ve Kasılma yani Vajinismus

Vajinismus, vajina için veya çevresi kasların kasılması nedeniyle, cinsel ilişkiyi ağrılı ya da imkânsız hale getirmesi durumudur. Tedavi edilmediği taktirde erkekte cinsel işlev bozukluğuna kadar birçok probleme neden olabilir.

Oysa ki tedavisi %100 mümkün olan, kısa süreli seanslar ile kurtulacağınız bir sıkıntıdır. Öyle ki pandemi süreciyle birlikte uzaktan-online-videolu vajinismus tedavileri de oldukça etkin ve başarılı sonuçlarla neticelenmektedir.

Menopoz Sonrasında Cinsel İlişki

Menopoz olayı sonrası, östrojen hormonu seviyesi düşmesi ve vajianada kuruluk olması nedeniyle cinsel ilişki esnasında ağrı yaşanması yaygın bir durumdur. Bu kuruluk ve ağrı kadında cinsel isteksizliğe neden olabilir. Bu durum için kayganlaştırıcı krem kullanmak bir çözüm olabilir.

Tüm bu sorunlar ve daha fazlası için Op. Dr. Ümmügülsüm SOYTÜRK Ankara’daki özel muayenehanesinde hizmet vermektedir.

İlişkiye Giremiyorum