• Eylül 26, 2019

Vajinismus Belirtileri

Vajinismus belirtileri cinsel birleşme sırasında bilinç altına yerleşen olumsuz düşüncelere bağlı istemsiz kasılarak ağrı, acı hissetmesidir. Bu durum ilk cinsel birleşme denemesinde olduğu gibi bazen öncesinde hiç sıkıntı yokken enfeksiyon, doğum, ağrılı jinekolojik muayene gibi nedenlerle sonrasında vajinismus ortaya çıkabilir.

Vajinismus Belirtileri

Vajinismus Belirtileri en sık görülen durumlar?

• Cinsel ilişkiden korkma,
  • Cinsel birleşme öncesi yakınlaşmada hiçbir problem yok iken cinsel birleşme anı geldiğinde kasılma,
  • Cinsel birleşmenin çok ağrılı veya hiç olmaması,
  • Evliliklerin cinsel birleşme olmadan devam etmesi,
  • Fiziksel bir nedeni olmayan, kaynağı belli olmayan cinsel birleşmede ağrı, acı hissedilmesi,
  • Vajinal muayene, tampon ve fitil uygulamada zorluk,
  • Cinsel birleşme sırasında korku, panik, tüm vücutta kasılma,
  • Cinsel birleşme hem kadında, hem de erkek de bir duvar hissi , vajina kapalıymış hisii uyandırır,
  • Tekrar eden başarısızlık ve ağrı hissi ile cinsellikten uzaklaşma,
  • Eşine karşı suçluluk hissi,
  • İçe kapanma, depresyon gibi psikolojik problemler,

Vajinismus hastaları genelde vajinismus ile ilk ilişki denemelerinde tanışır. Türkiye’de hastaların %50 hala bu hastalığı karşılaştıkları zaman ilişkide ağrı, ilişkiye girememe olarak taradıklarında karşılarına vajinismus hastalığı çıkar.

Vajinismus hastaları sadece cinsel birleşmede değil vajina içine uygulanabilecek tampon, fitil, ultrason, parmak gibi her şeyden kaçınır. Bu nedenle bu hastaların rutin jinekolojik muayene olması, smear alınması, bir enfeksiyon durumunda fitil kullanmaları mümkün olmaz.

Vajinismus hastalarında cinsel isteksizlik var mıdır?

Vajinismus hastaları bu hastalıkla sürpriz bir şekilde karşılaşır. Hastaların büyük bir çoğunluğu cinsel birleşme öncesi yakınlaşmada bir problem yaşamaz, klitoral orgazm olur. Fakat birleşme anı geldiğinde daha önce hissetmedikleri bir korku, panik ile pelvik kaslarda ve tüm vücutta kasılma olur.

Hastalar genelde bu durumun geçici olduğunu zamanla düzeleceğini düşünür ve tedavi arayışını erteleme taraftarıdır. Bazen erteme davranışı eş kaynaklı da olabilir. Erkekler eşleri incinmesin, üzülmesin diye kendini geri çeker. Tedavide ısrarcı olmaz.

Bu süreç uzadığında tekrar eden başarısız denemeler ve hayal kırıklığı cinsellikten uzaklaşma davranışını getirir. Zamanla cinsel isteksizlik, orgazm problemi başlar. Süreç uzadığında eşlerde erken boşalma ve ereksiyon problemi başlar, kadınlarda vajinismus problemi kliniğimizde toplam 2 saat süren 2-3 seansta çözülmektedir. Fakat hastada orgazm problemleri veya cinsel isteksizlik gibi sıkıntılar daha uzun süreli tedavi gerekir. Bu nedenle vajinismus seansları sırasında hastalarımıza orgazm problemi ve cinsel isteksizlik olmaması için gerekli tedavilerde uygulanmaktadır.

Vajinismus olduğunuzu nasıl anlarsınız?

Yukarıda saydığımız belirtilerin hepsi vajinismus hastalarının tamamında kısmen de olsa vardır. Vajinismus hastaları bu hastalıkla karşılaştıklarında gerçekten Vajinismus hastası mıyım? bu soruyu kendilerine sık sık sorar.

Cinsel birleşme anı geldiğinde istemsiz olarak kendinizi kasıyorsanız ve ilişkinin olmasına kendinizi çekerek veya eşinizi iterek engel oluyorsanız vajinismus hastasısınız. Vajinismus belirtilerin hepsi tüm hastalarda olmayabilir. Bazıları için ilk ilişki denemesi korku uyandırırken, bir kısmı için ilişki gayet normal bir şeydir. Fakat hasta da öncesinde korku olsun veya olmasın cinsel birleşme anı geldiğinde istemsiz kasılma ve ilişkiye engel olma durumu vardır. Hasta sonraki denemeler için kendisini ne kadar hazırlasa da sonuç hep aynıdır.

Vajinismus derecesine bağlı olarak ilişkide kasılma, ilişkiye engel olma durumu da farklıdır.1 ve 2. Derecede vajinismusu olan hastalar kısmen ilişkiye izin verir. Fakat her cinsel birleşme onlar için çok ağrılıdır.

Vajinismus belirtileri içinde tedavi sürecinden kaçma ve erteleme sık görülür. Kliniğimize başvuran hastaların tedaviye başvurma sürelerine baktığımızda en az ilk 3 ayda başvuran hasta grubudur. En yoğun başvuru 2. Yıldan sonra çocuk isteği veya çevrenin çocuk baskısı arttığında olur.

Vajinismus hastası mıyım?

İlk cinsel birleşmede problem yaşayan hastaların bir kısmı vajinismus hastalığını daha önce duymuştur. Bir kısmı ise cinsel ilişkiye girememe yazıp internette aradığına karşılarına vajinismus hastalığı çıkar. Cinsel birleşme yaşayamayan hastalar vajinismusu önce veya sonrada öğrense kendilerine acaba ben vajinismus hastası mıyım? diye sorar. Eğer cinsel birleşme yaşayamıyorsanız, ağrı, acı olacak diye korkuyor ve birleşme anı geldiğinde kasılıyorsanız vajinismus hastasısınız. Vajinismus hastalığının kesin tanısını konulması ve fiziksel sebeplerin ekarte edilmesi için bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı muayenesinden geçmelisiniz.

Vajinismus belirtileri varsa ne yapmalısınız?

Vajinismus belirtileri varsa, vajinismus olduğunuzdan şüpheleniyorsanız bu konuda deneyimli bir kadın doğum uzmanına başvurmalısınız. Öncelikle ağrısız, acısız bir şekilde yapılan jinekolojik muayene ile ilişkiye engel olan fiziksel bir sıkıntı olup olmadığı tespit edilir.

Vajinismus belirtileri olan, ilişkiye giremeyen hastalarda %1-2 fiziksel bir problem vardır. Belki ufak bir işlemle düzeltilebilir. Fakat %98 psikolojik çocukluktan gelen cinsellikle ilgili olumsuz mesajlar, ilk gece korkusu vajinismusu tetikler. Jinekolojik muayene ile psikolojik olduğu kesinleştikten sonra bilişsel davranış terapisi ve hipnoz ile 2-3 seansta vajinismus problemini çözmenize yardımcı oluyoruz.

Çok nadir grup hastada nöral terapi, psikoterapi gibi başka tedavi yöntemleri de uyguluyoruz. Vajinismus olduğunuzdan şüpheleniyor, belirtilerin bir kısmını yaşıyorsanız ertelemeyin. Çünkü vajinismus bir erteleme hastalığıdır. Yardım alınmazsa sonsuza kadar sürebilecek bir rahatsızlıktır.

Vajinismus hastalığında kızlık zarı alınması gerekir mi?

Vajinismus hastalarının çok büyük çoğunluğu psikolojik bazı sebeplere bağlı ortaya çıkar. Çok azında fiziksel problemler eşlik eder. Bu fizikel problemlerin içinde bazen kızlık zarının bazı anatomik çeşitleri vajinismus hastalığının sebebi olabilir. Jinekolojik muayene ile vajinismus hastalığına sebep olduğu düşünülen kızlık zarı 10-15 dakikalık bir işlemle açılabilir. Bu işlem anestezi altında yapıldığı için hasta hiçbir şey hissetmez. Fakat bu gibi cerrahi işlemler vajinismus hastalarının çok çok azında gereklidir. Çünkü kızlık zarı ve vajen esnek dokulardır. Tedavi sırasında hiçbir müdahale gerekmeden esneyip açılabilir.

KIZLIK ZARI İLE İLGİLİ AMELİYA T ÖNERİLDİYSE KABUL ETMEDEN ÖNCE MUTLAKA BAŞKA BİR UZMANIN GÖRÜŞÜNÜ ALINIZ.

Vajinismus hastası ne hisseder?

Vajinismus hastalığı hasta için beklenmedik bir şekilde ortaya çıkar. Yani hasta bu hastalığı bilse veya ilk cinsel birleşmeden korksa bile her kadının yaptığı cinsel birleşmeyi yapabileceğini düşünerek cinsel ilişkiye başlar. Fakat cinsel birleşme anı geldiğinde sürpriz bir şekilde vajinismus hastalığı ile tanışır.

İlk başta vajinismusu inkâr eder, zamanla düzeltebileceğini düşünür. Ama her olumsuz denemeler hayal kırıklığını artırır. Vajinismus hastalığını düşünmediği bir gün bile geçmemeye başlar. Kimse ile paylaşmadığı için giderek içe kapanır. Eşine karşı kendini suçlu hisseder.

Vajinismus hastası bazen ilişkiye engel olan anatomik bir sıkıntı olduğunu düşünerek bir kadın doğum uzmanına başvurur. Fiziksel bir problem olmadığını öğrendiğinde kendi kendine düzeltme yoluna gider. Fakat vajinismus hastalığı tedavi edilmezse sonsuza kadar sürebilecek bir hastalıktır.

Vajinismus hastalığı aile veya arkadaşlarla konuşulabilen, paylaşılabilen bir hastalık değildir. Bu nedenle hasta sadece kendinde ya da çok az insanda böyle bir rahatsızlık görüldüğünü düşünerek yalnızlaşır. Tedavi ettiğim bir hastam tedavi bitiminde ablası ile durumu paylaştığında ablasının bu hastalıkla 3 yıl yaşadığını öğrendi. Bu kadar sık görülen bu rahatsızlık belki en yakınınızda ki insanları etkilemiş olabilir.

Vajinismus hastasının eşi ne hisseder?

İlk cinsel birleşme denemesinde başarısızlıkla karşılaşan erkeklerin çoğu bunun eşlerinin geçici korkularına bağlı olduğunu düşünerek zorlayıcı olmaz. Evlilik süreci içinde zamanla vajinismus hastalığını yenebileceklerini düşünerek bekler. Bu durum bazen tedavi sürecinin çok gecikmesine sebep olabilir.

Fakat her cinsel birleşme deneyimi sırasında vajende bir duvar varmış hissi ile karşılaşmak onlarda hayal kırıklığı hissini artırır. Bazı erkekler bu durumda eşini suçlar. Yeterince isterse vajinismusu yenebileceğini düşünür. Kendisini yeterince sevmediğini, evliliklerinin tamamlanamadığını ve bundan da eşinin sorumlu olduğunu düşünür.

Bazı erkekler cinsel olarak yetersiz ve tecrübesiz olduğunu düşünerek kendini suçlamaya başlar. Süreç uzadıkça erkeklerde erken boşalma, sertleşme problemleri ve isteksizlik gelişmeye başlar.