Hastalığınızın sebebi işiniz olabilir

Meslek hastalıkları, işyeri ortamında bulunan faktörlerin etkisi ile meydana gelen hastalıkların ortak adıdır. Kişinin çalıştığı veya yaptığı işin niteliğinden dolayı tekrarlanan bir sebeple veya işin yürütüm şartları yüzünden uğradığı geçici veya sürekli hastalık, bedensel veya ruhsal özürlülük halleridir. Meslek hastalıkları, etkenle çalışanın ilk temasından 1 hafta ile 30 yıl sonra ortaya çıkabilmektedir.

İşle ilgili hastalıklarda temel etken işyeri dışındadır. İşe girmeden önce var olan veya çalışırken ortaya çıkan herhangi bir sistemik hastalık yapılan iş nedeniyle daha ağır seyredebilmektedir. Çalışanın uygun işe yerleştirilmemesi ya da sistemik hastalığının ilerlemesine neden olan etkenlerin çalışma ortamında ortadan kaldırılmaması nedeniyle mevcut hastalığının şiddetlenmesi söz konusudur.

Çalışanlar arasında meslek hastalıklarında daha sık görülen isle ilgili hastalıklar; kalp hastalıkları, KOAH, kas iskelet sistemi hastalıkları gibi kronik ve dejeneratif hastalıklardır. Bu hastalıkların oluşumunda birçok faktör rol oynamaktadır. Bazı mesleklerde çalışıyor olmak bazı hastalıklar için riski artıran faktör olabilmektedir. Örneğin, disk fıtıklaşması olan kişinin elle taşıma işinde çalışıyor olması nedeniyle kişinin şikayetleri alevleyebilir. Her elle taşıma işi yapan kişide disk fıtıklaşması olmamasına karşın disk fıtığı olan kişinin uygun olmayan bir şekilde elle taşıma işinde çalıştırılması tabloyu ağırlaştırabilmektedir. Uygun işe yerleştirilmeme nedeniyle Avrupa Birliğinde çalışan her üç çalışandan birinde sırt ağrısı problemi bulunmaktadır.

Dünya Sağlık Örgütü işle ilgili hastalıkları şu şekilde tanımlamaktadır: Yalnızca bilinen ve kabul edilen meslek hastalıkları değil, fakat oluşmasında ve gelişmesinde çalışma şeklinin, diğer sebepler arasında önemli bir faktör olduğu hastalıklardır. Kısaca çalışma koşulları nedeniyle doğal seyri değişen hastalıklardır.

Adres: Kızılırmak Mahallesi 1446. Cadde Alternatif İş Merkezi No:12 Kat:5 Daire:20 Çukurambar / Ankara
Telefon: +90 (312) 210 16 26

E-Posta: info@soyturkminel.com

Çalışma Saatlerimiz: 9:00 – 17:30

Cumartesi: 9:00 – 14:00

Hastalığınızın sebebi işiniz olabilir

Geleneksel ve Modern Sağlık uygulamaları ile verilen sağlık hizmetlerine ulaşmak için bizlere ulaşabilirsiniz. Ankara Çankaya Çukurambarda sizleri bekliyoruz. Sağlık ve mutlululuğun doğru adresi için bizi arayın.