Fizik Tedavi Uygulamaları ve Koronavirüs

Koronavirüs ateş, öksürük, artan hava yolu salgıları, nefes darlığı ve diğerleri gibi belirtilerin yaşanmasına sebebiyet verebilir. Hastalığa yakalanmış ve yoğun bakım biriminde uzun süreli yatakta kalınması nedeniyle hastalarda fiziksel zayıflık, sarkopeni ve azalmış egzersiz toleransı görülür. Fizik Tedavi doktorları ciddi covid probleminin yaşayabilir. Bunun yanında fiziksel olarak yaşanabilecek bu durumun endişe verecek boyuta ulaşmaması için yapılaması gerekenleri düşünmektedirler.

Yatağa bağlı uzun süren geçiren hastalarda pozisyonlama yani yatış şeklini değiştirilmesi yatak yarasını önlemek için önemli bir davranıştır. Duruş pozisyonu balgam atılımını kolaylaştırabilir. Hatta duruş pozisyonu nefes darlığını azaltabilecek etkiye sahiptir. Hastaların mümkün olduğunda 45-60 derece yani yarı oturur pozisyonda olması önemlidir.

Korona hastalarında belirli ölçüde egzersiz yapabilmek dolaşım sisteminde iyileşme etkisi oluşturabilir. Burada tamamlayıcı olarak solunum egzersizi de önemlidir. Bu vücut direncini artırıcı nitelikte bir eylemdir. Bu eylemden sonra vücutta iyilik halini artması beklenebilir.

Egzersiz yapmak için bu konuda bilinçli olmak önemlidir. Konu hakkında sağlık durumunuzun ciddiyetine uygun olarak hekiminizin önerisiyle bedeninize uygun hareketleri yapmanız önemlidir.

Hiç egzersiz yapmayan kişilerin başlangıç seviyeleri uygun hareketlerle 5 dakika ile 10 dakika arasında olmalıdır.Fizik Tedavi Uygulamaları ve Koronavirüs