Halk arasında vajinismus cinsel ilişkiye girememe olarak isim alır. Cinsel ilişkiye girememe ihtimali belki ilk cinsel deneyiminizi yaşamadan önce hiç aklınıza gelmemişti.

Vajinismus problemi yaşayan çiftler karşımıza tamamlanmamış evlilikler olarak gelir.  Hastalarda cinsel birleşmeye karşı bir fobi ve sonrasında her ilişki denemesinde fobik kaçınma davranışı gerçekleşir. Cinsel İlişkiye Girememe sıkıntısı kadınlarda birçok nedene dayanabilen ve tedavisi kısa sürede mümkün olan bir rahatsızlıktır. Bu durum Vajinismus olarak bilinen rahatsızlığında temelini oluşturmaktadır.

Cinsel ilişkiye girememe hasta için genelde ilk cinsel birleşme denemesi sırasında sürpriz bir şekilde ortaya çıkar ve bu her ilişki denemesinde tekrarlar.  Hastalarda daha öncesinde olan yakınlaşmada veya ön sevişmede herhangi bir problem yoktur.  Çoğu çift birbirini sevdiğini, yeterli süre birbirlerini tanıdıklarını ve birleşme öncesi yakınlaşmalarının tamamen normal olduğunu söyler.  Hasta için bu durum beklenmedik bir şekilde ortaya çıkar.

Cinsel birleşme sırasında hasta ve eşi bazen bir duvar hissi olduğundan bahseder. Hastalar ilk jinekolojik muayene başvurusu anatomik olarak her şey normal mi? sorusuna cevap aradıkları için olur. Vajinismusun büyük oranda sebebinin psikolojik olduğunu öğrenen hasta eşimi seviyorum, fiziksel olarak her şey yolunda neden cinsel ilişki olmuyor? Sorusunun cevabını aramaya başlar.

Cinsel ilişkiye giremeyen kadınlarda bildikleri, hatırladıkları tek şey ilk gece ile ilgili anlatılan abartılı öyküler ve ilk gecede hissettiği korkudur.  Bu öyküler ilişki sırasında hissedilen korkunç acı, ilişki sonrası olan aşırı kanamalar, hastanede dikiş atılması, kadın ve erkeğin ilişkide kilitli kalması gibi. Kliniğimize başvuran hastaların pek çoğunda gördüğüm bir diğer ortak özellik kızlık zarını nerede, nasıl bir yapısı olduğunu bilmemeleridir.  Hem kadın hem erkek kızlık zarı nasıl dediğimde vajenin gerisinde kulak zarı gibi tam kapalı bir yapı tarif etmektedir. Böyle olunca da ilişki ile kesin yırtılıp patlayacak bir doku akla gelmekte. Bunun sebebi cinsellikle ilgili bilgi içeren sağlıklı bir eğitim sistemimizin olmaması, çocuğun gelişim döneminde bu bilgilerin ehil kişiler tarafından değil arkadaş çevresinden veya pek çok bilgi kirliliği içeren internet ortamından sağlanmasıdır. Özetleyecek olursak,

Cinsel İlişkiye Girememe Nedenleri

• Cinsel ilişkiye girme korkusu: Korkuya neden olabilecek çeşitli durumlar söz konusudur. Bunlar; Kendi cinsel organını tanımamak, cinsellik ile ilgili yetersiz bilgiye sahip olmak, acı ve ağrı yaşayacağı hissi, çevreden duyduğu ağrı dışında kızlık zarı ile ilgili yırtılacak ve kanayacak  düşüncesi, yaşanılan ilk cinsel deneyimin başarısız olma durumu, hayatının herhangi bir döneminde cinsel anlamda istismara uğramış olmak
  • Mevcut bir fiziksel problem nedeniyle ilişkilerin ağrılı ve acılı geçmesi,
  • Aile ya da çevre etkisi nedeniyle cinselliğin yıkılamayan bir tabu haline gelmesi,
  • Gelişim çağında cinsellik hakkında yanlış içerikler görmek

Toplumumuzda sosyal medyanın daha fazla kullanılmaya başlanması, medyada cinsellikle ilgili konuların daha sık ele alınması vajinismus rahatsızlığının bilinmesini sağlamıştır.  Fakat Hala kliniğimize başvuran vajinismus hastalarının %50 si bu hastalığı ilk kez duygularını söylemektedir.  Çiftler arasındaki cinsellik mahrem konulardır. Genelde hasta çevresine anlatmaz. Bu nedenle hastalar bu rahatsızlığın sadece kendi başlarına gelen korkunç bir şey olduğunu zanneder.

Vajinismus hastalığı olan kadınlar cinsellikten konuşmaktan rahatsızlık duyar. Bazen cinsellik iğrenç bile gelir.  Kendi vücudu ile barışık değil, bazen de penise dokunmak veya görmekten hoşlanmayabilir. Vajinismus tedavisi öncesi hastaların bu gibi yanlış düşünceleri varsa öğrenilmeli ve tedavi bunları da göz önüne alarak planlanmalıdır.

SİZDEN GELENLER
RANDEVU TALEBİ