• Nisan 9, 2020

Birincil (Primer) Vajinismus

Birincil(primer) Vajinismus cinsel ilişki esnasında kadının pelvik taban kas gruplarının gerginleşip kasılması nedeni ile hiçbir şekilde ağrı ve acı yaşamadan cinsel ilişkiye girememesidir.

Birincil tip Vajinismus rahatsızlığı ilk kez yaşanan cinsel ilişkide anlaşılır. İlişkiyi deneyen erkek cinsel organı penis, kadın cinsel organına yani vajinaya giremez ve bu anda bir duvara takılma hissinden bahseder. Cinsel ilişki yaşanması bu durumda olanaksızdır veya çok zorlayıcıdır.

Cinsel ilişki yaşanmadan bir çok evliliğin sebebi birincil vajinismustur.

Birincil(primer) Vajinismus yaşayan kadınlar aynı zamanda fitil ve tampon yerleştirmede hatta jinekolojik muayene yaptırmada çok sıkıntı hisseder.

Bu tip Vajinismus kadında bazen vücudun diğer kas gruplarında da gerilme ve kasılmalara neden olabilir. Aynı zamanda panik atak gibi aha da ileri durumlara temel oluşturabilir.

Tüm bu kasılma ve gerginlik, panik atak, nefes darlığı durumları cinsel ilişki denemesi bırakıldığında son bulur.

İkincil (sekonder) Vajinismus

İkincil(sekonder) Vajinismus durumu önceleri normal olarak ağrısız ve acısız cinsel ilişki yaşayan kadının çeşitli nedenlerle yaşamının daha sonraki dönemlerinde girdiği cinsel ilişkilerde ağrı, acı, kasılma gibi olaylar bizlere danışmaya gelir.

İkincil Vajinismus  nedenleri;

• Menopoz
  • Travma
  • Genital bölge ile alakalı operasyon
  • Çeşitli idrar yolu enfeksiyonları
  • Gebelik ve doğum

olabilirken, bu durumlar dışında açıklaması ve nedeni bilinmeyen durumlarda olabilir.

Vajinismus rahatsızlığı nedeni ne olursa olsun uzman bir hekim tarafından tedavi edilebilir.

Vajinismus %100 tedavi edilebilir. Yani hiç kimse ben yenemem, başaramam, benim için imkansız dememelidir.

Hatta günümüzde Op. Dr. Ümmügülsüm SOYTÜRK Vajinismus tedavisini yüz yüze çok kısa sürede yaparken, Online Vajinismus Tedavisi aracılığı ile de çözüm bulmaktadır.

Dr. Soytürk 0312 210 16 26