Vajinismusun cinsel birleşmeye yönelik basit fobik kaçınmadan vajinal girişi engelleyen fiziksek bir durum varlığından ayırt edilmelidir. Bu nedenle Vajinismusun tanısı ancak pelvik muayene sonrası konulabilir. Pelvik muayeneyi Vajinismus konusunda tecrübeli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı gerçekleştirmelidir.

Vajinismus sıklığı ne kadardır?

Vajinismus sıklığı tüm dünyada değişkenlik gösterir. Avrupa ülkelerinde %1iken, Türkiye gibi kapalı toplumlarda görülme sıklığı  çok yüksektir. Türkiye de görülme sıklığı %10 olarak tahmin edilmektedir. Fakat tedaviye başvuramayan, doğru tanı koyulamayan ya da eşi tarafından zorla cinsel birleşme gerçekleştirilen hastalar bu oranın dışında kalır. Özetle kapalı toplumlarda bekaretin, kızlık zarının bu kadar önemli olması, kız çocukları yetiştirilirken bunun her yaşta hissettirilmesi, hatta erkek ve kız çocuklarına tanınan özgürlüklerin farklı olması bu oranın bu kadar yüksek olmasının bir sebebidir.

Vajinismus hastalarında evlilik

Vajinismus problemi sadece kadının değil aynı zaman da erkeğin de problemidir. Kadın ve erkekte psikolojik ve cinsel birleşme olmadan devam eden evlilikler genelde tamamlanmamıştır.

Tedavi başarısını etkileyen en önemli faktörler nelerdir?

Hastada oluşan cinsel birleşmeden fobik kaçınma davranışıdır. Hastada öncesinde var olan acı ağrı korkusu ilk gece korkusu veya birleşme sırasında hissedilen acı bu kaçınmayı tetikler.

Vajinismus hastaları ile ilgili yanlış bilinenler nelerdir?

• Cinsel birleşme sırasında yapılan tepkilerin yeterince isterse düzeltebilecekleri,
  • Hastaların bilinç altında erkeklere karşı düşmanlık beslediği,
  • Hastalığın histerik bir reaksiyon olduğu,
  • Hastaların kızlık zarını aldıklarında hastalık belirtilerinin düzeleceği,
  • Hastaların kas gevşetici, lokal anestezi kremleri, alkol gibi sedatize eden bir şeyler aldıklarında düzelebileceği,
  • Derecesi arttıkça tedavi süresinin uzadığı.
SİZDEN GELENLER
RANDEVU TALEBİ