Vajinismus dereceleri var mıdır?

Evet vajinismusun dereceleri vardır. Dr. Soytürk’te en sık karşılaştığımız hasta grubu 3,4 ve 5. Derece vajinismus hastalarıdır. Bu hastalarında çoğu vajinismus hastalığından sonradan haberdar olan çiftlerdir. Genelde internette cinsel ilişkiye girememe olarak aradıklarında karşılarına bu hastalık çıkar. Vajinismus bir erteleme hastalığıdır. Pek çok çiftin yaptığı’’ bekledikçe düzelir, zaten fiziksel bir şey yokmuş, zamanla aşarız’’ yanlışına düşmeyin çünkü ne yazık ki beklemek sadece başka cinsel problemleri, depresyon, içe kapanma, evlilik içi çatışmaları beraberinde getirir.

Vajinismus Dereceleri

Vajinismus Dereceleri ile vajinismusun ağırlığı eş anlamlıdır. Vajinismusun derecesi, şiddeti herkes için farklılıklar gösterebilir. Bu konuda ilk vajinismus sınıflandırması ‘Lamont’ isimli bir bilim adamı tarafından 1978 yılında yapılmıştır. Lamont, vajinismus hastaların öykülerine ve jinekolojik muayene bulgularına göre 4 ayrı gruba ayırmıştır. Son yıllarda başka Pacik isimli araştırmacı 5. Derece vajinismus ekleyerek vajinismus 5 gruba ayrılmıştır.

Vajinismus derecesini veya şiddetini belirlemek tedaviyi planlamak açısından önemlidir.

1.Düzeyde Vajinismus:

En hafif formu olan bu hastalar muayene sırasında verilen telkinler ile vajinal kaslarının kasılmalarını kontrol edebilmektedirler. Bu gruptaki çoğu hasta doktorun tutumu ile ilişkili olmakla birlikte jinekolojik muayene olabilir, tampon ve fitil uygulayabilir. Sınırlı penis girişi vardır. Fakat sıklıkla ilişkide acı hissettiklerinden bahsederler. Geçmişte yaşanmış bir cinsel travma yoktur. 1. Derece vajinismus hastası çoğu zaman ilişkide yaşadığı sorunu doğal kabul eder ve bu hissettiği takılma hissi veya gerilim acı için doktora başvurmaz.

2.Düzeyde Vajinismus:

Orta derecede vajinismus formudur. Kadın sınırlı cinsel birleşme veya hazır hissetmediği zaman ilişkiyi hiç başaramaz. Çoğu ilişkide hissettiği ağrı nedeniyle cinsel ilişkiden kaçınma vardır. Hasta parmağı ile vajen girişine dokunabilir. Bu vajinismus hastaları, jinekolog tarafından muayene sırasında verilen telkinlere rağmen, muayene süresince pelvik taban kaslarını kasmaya devam ederler.

3.Düzeyde Vajinismus:

Ortanın üstü düzeydeki vajinismus formu hasta cinsel birleşme sırasında şiddetli kasılma yaşar, cinsel birleşme hiç olmamıştır. Vajinal girişe dokunabilir, fakat eşinin dokunmasına genelde izin vermez. Bu hastalar hiç ilişki yaşamasa da daha ileri seviye hastalardan farklı olarak eşini itme, kendini geri kaçırma ve bacaklarını kapatma davranışında genelde bulunmaz. Bu nedenle 3. Derece vajinismus hastaları kendilerinde öncelikle fiziksel bir problem olduğuna inanır. jinekolog tarafından yapılan muayene sırasında rahatlıkla jinekoloji masasına çıkar. İçeri giriş olmadığı sürece dışardan yapılan kızlık zarı muayenesine izin verir. Bu nedenle çoğu hasta sen vajinismus değilsin, dokunmama izin verdin veya kendin çözebilirsin diye gönderilir.

4.Düzeyde Vajinismus:

İleri düzeydeki (şiddetli) vajinismus formu. Bu vajinismus hastaları cinsel birleşme anı geldiğinde korku endişe ve pelvik kaslarla birlikte vücutta kasılma oluşur. İlişki sona erdiğinde de sakinleşmesi zaman alır. Doktor tarafından yapılan jinekolojik muayenede kalçasını kaldırır, bacaklarını kapatır ve bu şekilde muayeneye engel olur.

5.Düzeyde Vajinismus:

En şiddetli, en ağır düzeydeki vajinismus formudur. Hasta cinsel yakınlaşma olduğunda korku endişenin eşlik ettiği panik atak tablosu gelişir. Sakinleşmesi zaman alır. Hekim tarafından yapılan jinekolojik muayene sırasında yaşanan yoğun korkuya bağlı olarak bu hastalarda muayene sırasında titreme, hızlı soluk alıp verme, çarpıntı, ağlama krizleri, bayılma nöbeti, bulantı, kusma, masadan kaçma, gibi tepkimeler ortaya çıkar. Jinekolojik

SİZDEN GELENLER
RANDEVU TALEBİ