Diz Sıvı Kaybı

Ön bilgi formumuzu doldurarak doktorumuzla diz sıvı kaybı tedavisi ile ilgili görüşme sağlayabilirsiniz.

HEMEN BİLGİ AL

HEMEN BİLGİ AL

ÇALIŞMA SAATLERİ

Pazartesi 09:00 - 17:30
    Salı 09:00 - 17:30
    Çarşamba 09:00 - 17:30
    Perşembe 09:00 - 17:30
    Cuma 09:00 - 17:30
    Cumartesi 09:00 - 14:00
    Sunday Kapalı

Eklemi kayganlaştırarak, sürtünmeyi azaltan diz sıvısının azalması sonucu dizde oluşan hareket kısıtlılığının çözülmesi için diz sıvı kaybı tedavisine başvurulur. Ameliyatla ya da ameliyatsız tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Tedavi kişinin öyküsü dinlenerek gerekli muaeyene ve tetkikler yapıldıktan sonra planlanır.

Diz Sıvı Kaybı Nedir?

Oynar eklemlerde, diz eklemi ve kalça eklemi gibi eklemi oluşturan kemikler arasında eklem boşluğu bulunur. Diz eklemi oluşturan kemik uçları ince bir kıkırdak ile örtülüdür. Diz eklem boşluğunda eklem sıvısı bulunur. Eklem sıvısı eklemi kayganlaştırır, sürtünmeyi azaltır, hareketi kolaylaştırır ve eklem kıkırdağının beslenmesini sağlar. Romatoid artrit, gut gibi iltihablı romatizmalarda, diz eklem kireçlenmesinin alevli dönemlerinde veya akut travma  sonrası diz eklem içi sıvısı artar ve efüzyon olarak tariflenen durum oluşur. Bazı durumlarda da tam tersi durum gelişerek eklem sıvı miktarı azalır. Diz eklem sıvısının azalması da artması da hastalık belirtisidir.  Diz eklem sıvısının fonksiyonunun bozulmasına bağlı oluşan diz sıvı kaybı problemini diz sıvı kaybı tedavisi ile çözümleyebiliriz.

Diz Sıvısı Neden Biter?

Diz eklem sıvısının yapısı bazı durumlarda bozulur, azalır ve dolaylıyla fonksiyonel özelliğini yitirir.

Diz Sıvı Kaybı Kimlerde Görülür?

İleri yaş, genetik faktörler, diz ekleminin aşırı yüklenmesine neden olan aktiviteler, diz kireçlenmesi, bazı iltihablı romatizmal hastalıklar, spor yapmamak, az su tüketmek ve beslenme bozukluğu gibi durumlarda diz sıvı kaybı olur.  Diz sıvı kaybının en önemli nedeni yaşlanma ve diz kireçlenmesidir.

Diz Sıvı Kaybının Belirtisi Nelerdir?

Diz sıvı kaybının en erken belirtisi genellikle ağrıdır. Ağrı, diz eklemine yük binmesine neden olan aktivitelerde olur. Merdiven iniş ve çıkış ağrılıdır. Yokuş çıkarken ve inerken ağrı olabilir. Başlangıçta düz yolda yürürken bir sıkıntı yoktur ama diz sıvı kaybı arttıkça düz yolda yürümek de ağrılı olur. Hastalığın başında istirahat sırasında ağrı yoktur ama hastalık ilerledikçe dinlenme sırasında da ağrı olur. Diz ekleminde tutukluk olabilir. Oturup kalkarken, dizi büküp açarken sürtünme sesi gelebilir. Diz sıvı kaybında nadir de olsa şişlik ve ısı artışı olabilir. Diz ağrısı, diz arkasında, diz çevresinde ve bazen baldırlara doğru yayılabilir. Diz arkasındaki boşlukta dolgunluk hissi olabilir.

Diz Sıvı Kaybı Tanısı Nasıl Konulur?

Her hastalıkta olduğu gibi öncelikli olarak hastanın şikayetlerinin ayrıntılı olarak dinlenmesi çok önemlidir. Doğru diz sıvı kaybı tanısında eksiksiz hikaye kilometre taşıdır. Hasta ile hekim ilişkisi, hastanın hekime olan güveni, diz sıvı kaybı tedavisinde çok önemli rol oynar ve bu ilişki hastanın şikayetlerinin dinlenmesi sırasında başlar. Hastaya yetersiz zaman ayrılırsa tedavi planı yanlış olabilir. Bu arada hastanın güvenini kazanamazsa hekimin uygulayacağı diz sıvı kaybı tedavisi yeterince etkili olmayabilir.

Diz Sıvı Kaybı Tedavisi Ankara

Diz sıvı kaybı tedavisi Ankara’da klinik ortamlarda doktor tarafından yapılması gereken bir tedavidir. diz sıvı kaybı tedavisi için hastanın yatışı gerekmemektedir. Ayaktan tedavi olduktan sonra evine dönebilir. Günlük hayatına devam edebilir. Diz sıvı kaybı tedavisi, diz iğnesi olarak uygulanırsa 3-5 günlük spor istirahati uygun olur. Ankara diz sıvı kaybı tedavisi için uzman doktor Yasemin Soytürk’den randevu alarak uygulanacak tedavinin dozu ve sıklığına karar verilir.

Ameliyatsız Diz Sıvı Kaybı Tedavisi

Ameliyatsız diz sıvı kaybı, cerrahi olmayan işlemlerle diz sıvısının artırılmasıdır. Diz sıvı iğneleri yapılır. Hyaluronik asit, PRP, hidrojel, SVF gibi diz iğneleri hem diz eklem sıvısını artırır hem de diz kıkırdağını besleyerek diz ağrısını geçirir. Diz iğnelerine ek olarak fizik tedavi, Manual terapi, nöral terapi, prolaterapi, kuru iğne gibi tedaviler de oldukça başarılıdır. Diz çevresi kasların güçlendirilmesi ve gerilmesi ayrıca beslenmenin düzenlenmesi de tedaviye dahil edilmelidir. Diz eklemine yükün hafifletilmesi gereklidir. Kilo verme ve bazı durumlarda dizlik kullanımı gerekebilir.

Ameliyatsız diz sıvı kaybı tedavisi Ankara’da pek çok merkezde yapılmaktadır. Ameliyatsız sıvı kaybı tedavisi yapılmadan önce hastanın hekim tarafından muayene edilmesi ve gerekli tetkiklerin istenmesi gerekir. Ameliyatsız diz sıvı kaybı tedavisi oldukça başarılıdır. Diz kireçlenme tedavisi, menisküs tedavisi gibi her hastalıkta olduğu gibi hastanın diz sıvı kaybı tedavisine katılımı çok önemlidir.

Diz Sıvı Kaybı Tedavisinde Hasta Yorumları

Ameliyatsız diz sıvı kaybı tedavisinin, başarı oranları oldukça yüksektir. Yapılan bilimsel çalışmalar da ameliyatsız diz sıvı kaybı tedavisini destekler yöndedir. Ameliyatsız yöntemlere cevap vermeyen hastalarda cerrahi yöntemler düşünülmelidir. Hekimin yapacağı tedaviye ek olarak hastaların da tedaviye katılımı ve yardımı çok önemlidir. Kilo verme, beslenmeye dikkat etme gibi yaşam tarzı değişiklikleri gerekir. Ayrıca kendine özel verilmiş egzersizler düzenli olarak yapılmalıdır. Diz çevresindeki kasların güçlendirilmesi ve kısa olan adele gruplarının germe egzersizleri diz sıvı kaybı tedavisinde önemlidir. Egzersiz reçetesi uzman doktor tarafından kişiye özel belirlenmelidir.