Vajinismus belirtileri cinsel birleşme sırasında bilinç altına yerleşen olumsuz düşüncelere bağlı istemsiz kasılarak ağrı, acı hissedilmesidir. Bu durum ilk cinsel birleşme denemesinde olduğu gibi bazen öncesinde hiç sıkıntı yokken enfeksiyon, doğum, ağrılı jinekolojik muayene… gibi nedenlerle sonrasında vajinismus ortaya çıkabilir.

Vajinismus Belirtilerinde en sık görülen durumlar?

• Cinsel ilişkiden korkma,
  • Cinsel birleşme öncesi yakınlaşmada hiçbir problem yok iken cinsel birleşme anı geldiğinde kasılma,
  • Cinsel birleşmenin çok ağrılı veya hiç olmaması,
  • Evliliklerin cinsel birleşme olmadan devam etmesi,
  • Fiziksel bir nedeni olmayan, kaynağı belli olmayan cinsel birleşmede ağrı, acı hissedilmesi,
  • Vajinal muayene, tampon ve fitil uygulamada zorluk,
  • Cinsel birleşme sırasında korku, panik, tüm vücutta kasılma,
  • Cinsel birleşme hem kadında, hem de erkek de bir duvar hissi , vajina kapalıymış hissi uyandırır,
  • Tekrar eden başarısızlık ve ağrı hissi ile cinsellikten uzaklaşma,
  • Eşine karşı suçluluk hissi,
  • İçe kapanma, depresyon gibi psikolojik problemler,

Vajinismus hastaları genelde vajinismus ile ilk ilişki denemelerinde tanışır. Hastaların %50si vajinismusu bilmez ve ilişkiyi başaramadıkları zaman internette ki aramalar ilk ilişkide ağrı, ilişkiye girememe olur.  Karşılarına vajinismus hastalığı çıkar.

Vajinismus hastaları sadece cinsel birleşmede değil vajina içine uygulanabilecek tampon, fitil, ultrason, parmak gibi her şeyden kaçınır. Bu nedenle bu hastaların rutin jinekolojik muayene olması, smear alınması, bir enfeksiyon durumunda fitil kullanmaları mümkün olmaz.

SİZDEN GELENLER
RANDEVU TALEBİ